Tidrapport

En tidrapport Àr din begÀran om att fÄ ersÀttning frÄn oss. Du fyller i en tidrapport för varje vecka som du vill söka ersÀttning. En tidrapport fÄr inte vara Àldre Àn nio mÄnader.

Varje tidrapport skrivs under pÄ heder och samvete och var dÀrför noga med dina uppgifter!

Händer på laptop

Du mÄste fylla i minst en tidrapport för att fÄ ett beslut frÄn oss

Hur fyller du i din tidrapport?

Var noga med dina uppgifter

Du ansöker om ersÀttning genom att löpande skicka in din tidrapport i Mina Sidor. Det Àr viktigt att du fyller i din tidrapport rÀtt och att denna sedan stÀmmer överens med de uppgifter om din arbetade tid som din arbetsgivare redovisar pÄ Arbetsgivarintyget.

Du ska fylla i om du varit arbetslös, arbetat, varit sjuk/förÀldraledig eller förhindrad av annan anledning. 

Heder och samvete

Du skriver alltid under dina tidrapporter pÄ "heder och samvete" och du mÄste dÀrför vara vÀldigt noga med vilka uppgifter du lÀmnar.

E-legitimation/bank-id

Du behöver e-legitimation för att kunna fylla i dina tidrapporter. Om du inte har möjlighet att ordna e-legitimation kan du kontakta oss för nÀrmare information. 

Skicka in efter varje vecka

Du kan fylla i din tidrapport nÀr en hel vecka har passerat. Om du fyller i din tidrapport senast mÄndag kvÀll kan du fÄ utbetalningen samma vecka pÄ torsdagen. Detta gÀller om du har fÄtt ett beslut om din ersÀttning.

För att du ska fÄ ett beslut pÄ din ansökan om ersÀttning mÄste du ha skickat in minst en tidrapport.

LÀngst nio mÄnader efter den vecka du söker

En tidrapport fÄr vara högst nio mÄnader gammal frÄn den vecka som du söker ersÀttning för.

Tekniska problem

Det hĂ€r kan du göra om du fĂ„r ”cookie failure” vid signering pĂ„ Mina sidor

AnvÀnder du iPhone, iPad eller Macbook och fÄr felmeddelandet "cookie failure, you must have cookies enabled on your device" som hindrar dig frÄn att signera i Mina sidor? DÄ behöver du Àndra instÀllningar för din webblÀsare och sedan starta om den. Problemet kan uppstÄ i webblÀsaren Safari och Chrome. HÀr under hittar du hur du kan lösa problemet.

Safari pÄ Macbook dator

PĂ„ en Safari sida ska du klicka pĂ„ ”Safari” högst upp i vĂ€nstra hörnet, vĂ€lj sedan InstĂ€llningar och klicka pĂ„ Integritet. Bocka ur bĂ„de ”WebbplatsspĂ„rning” och "Cookies och webbplatsdata". StĂ€ng ner och starta om webblĂ€saren. Logga in pĂ„ Mina sidor igen.

Chrome pÄ Macbook dator

I Chrome ska du klicka pĂ„ ”Mer” (de tre prickarna) uppe till höger och sedan vĂ€lja InstĂ€llningar. Under avsnittet Sekretess och sĂ€kerhet gĂ„r du in pĂ„ ”Cookies och annan webbplatsdata”. Se till att alternativen ”Blockera cookies frĂ„n tredje part” och ”Blockera alla cookies” inte Ă€r markerade. StĂ€ng ner och starta om webblĂ€saren. Logga in pĂ„ Mina sidor igen.

Safari pÄ iPhone

Öppna instĂ€llningar i din iPhone. VĂ€l sedan "Safari". Under avsnittet Integritet och sĂ€kerhet ska bĂ„de alternativen ”SpĂ„ra inte mellan webbplatser” och ”Blockera alla cookies” vara avmarkerade.

Chrome pÄ iPhone

Öppna instĂ€llningar i din iPhone. VĂ€lj sedan ”Chrome”. Alternativet ”TillĂ„t spĂ„rning mellan webbplatser” ska vara markerat.