Dina personliga sidor

 

HÀr kan du logga in för att hantera ditt medlemskap och din ansökan om ersÀttning. Det gÄr enbart att logga in pÄ de digitala tjÀnsterna Mitt Medlemskap och Mina Sidor med hjÀlp av BankID eller Freja eID.

  • Ansöka om ersĂ€ttning
  • Fylla i tidrapporter
  • FĂ„ en att-göra lista
  • Skicka meddelanden

Logga in på Mina Sidor

Kvinna
  • Kontaktuppgifter
  • Betalningsuppgifter 
  • FrĂ„gor om medlemskap
  • Avsluta ditt medlemskap

Logga in på Mitt Medlemskap

Man i tröja ser glad ut.

Mina Sidor

AnvÀnd Mina Sidor nÀr du vill söka ersÀttning frÄn oss helt digitalt och ladda upp kompletterande dokument.

HÀr fyller du i dina tidrapporter, hittar din att-göra lista och kan skicka meddelanden till oss, samt lÀsa brev och meddelanden frÄn oss. Du kan ocksÄ se information om dina utbetalningar.

Det finns möjlighet att fÄ notiser via sms och/eller mejl om att det finns meddelande att lÀsa i Mina Sidor.

Mitt Medlemskap

AnvÀnd Mitt Medlemskap för att se och hantera dina kontaktuppgifter, avsluta medlemskap och fÄ koll pÄ dina betalda och obetalda avgifter, samt medlemstid.

HÀr kan du ocksÄ kommunicera med din medlemshandlÀggare pÄ a-kassan och fÄ svar pÄ de vanligaste frÄgorna kring ditt medlemskap.

Du kan ocksÄ vÀlja kommunikationssÀtt med oss pÄ a-kassan. VÀljer du postalt gÄr avier, beslutsbrev och meddelanden via ordinarie post hem till dig. Om du har Kivra sÄ hamnar all kommunikation dÀr och du fÄr en notifiering frÄn Kivra pÄ det sÀtt du sjÀlv valt i Kivra.

I Mitt Medlemskap anger du om du vill notifieras för "Brev och information" respektive "Meddelanden om nÄgot nytt i ditt Àrende". Detta kan ske antingen via mejl eller sms.

Blommor

Hör av dig till oss om du har nÄgra frÄgor!

Problem med att logga in?

HÀr kan du kontrollera vilken WebblÀsare du har genom att klicka pÄ lÀnken nedan:

Testa din webblÀsare

Vanliga frågor om portalerna

HÀr kan du lÀsa ett urval av frÄgor frÄn vÄra medlemmar

Kvinna
  • AnvĂ€nder du iPhone, iPad eller Macbook och fĂ„r felmeddelandet "cookie failure, you must have cookies enabled on your device" som hindrar dig frĂ„n att signera i Mina sidor? DĂ„ behöver du Ă€ndra instĂ€llningar för din webblĂ€sare och sedan starta om den. Problemet kan uppstĂ„ i webblĂ€sarna Safari och Chrome. Nedan hittar du hur du kan lösa problemet.

    Safari pÄ Macbook dator

    PĂ„ en Safari sida ska du klicka pĂ„ ”Safari” högst upp i vĂ€nstra hörnet, vĂ€lj sedan InstĂ€llningar och klicka pĂ„ Integritet. Bocka ur bĂ„de ”WebbplatsspĂ„rning” och "Cookies och webbplatsdata". StĂ€ng ner och starta om webblĂ€saren. Logga in pĂ„ Mina sidor igen.

    Chrome pÄ Macbook dator

    I Chrome ska du klicka pĂ„ ”Mer” (de tre prickarna) uppe till höger och sedan vĂ€lja InstĂ€llningar. Under avsnittet Sekretess och sĂ€kerhet gĂ„r du in pĂ„ ”Cookies och annan webbplatsdata”. Se till att alternativen ”Blockera cookies frĂ„n tredje part” och ”Blockera alla cookies” inte Ă€r markerade. StĂ€ng ner och starta om webblĂ€saren. Logga in pĂ„ Mina sidor igen.

    Safari pÄ iPhone

    Öppna instĂ€llningar i din iPhone. VĂ€l sedan "Safari". Under avsnittet Integritet och sĂ€kerhet ska bĂ„de alternativen ”SpĂ„ra inte mellan webbplatser” och ”Blockera alla cookies” vara avmarkerade.

    Chrome pÄ iPhone

    Öppna instĂ€llningar i din iPhone. VĂ€lj sedan ”Chrome”. Alternativet ”TillĂ„t spĂ„rning mellan webbplatser” ska vara markerat.

  • Ja, du behöver tillĂ„ta popup-fönster för att fĂ„ upp all information pĂ„ Mina Sidor. Du kan kontrollera att popup-fönster Ă€r tillĂ„tna i din webblĂ€sare.

    AnvÀnd följande instÀllningar för att tillÄta popupfönster:

     Firefox
    1.    Tryck pÄ knappen Verktyg i menyn
    2.    VÀlj instÀllningar
    3.    VÀlj fliken innehÄll
    4.    Boka ur rutan Blockera popup-fönster och tryck OK


     Safari
    1.    Öppna Safari-menyn och klicka pĂ„ InstĂ€llningar
    2.    Klicka pÄ fliken SÀkerhet
    3.    Inaktivera Blockera popup-fönster under rubriken WebbinnehÄll


     Google Chrome
    1.    Tryck pÄ knappen Verktyg i menyn
    2.    VÀlj avancerade instÀllningar lÀngst ner
    3.    VÀlj knappen innehÄllsinstÀllningar
    4.    Under rubriken popup klickar du i knappen tillÄt alla webbplatser att visa popup-fönster.
    5.    Tryck pÄ knappen klart.

  • Logga ut ur Mina Sidor och logga in igen efter cirka 1 timme. Nu bör tidrapporten vara upplĂ„st igen och du kan skicka den.

  • TĂ€nk pĂ„ att du inte kan ladda upp filer med ÅÄÖ eller specialtecken, till exempel !”#.
    DÀrför rekommenderar vi att du byter namn pÄ filen, gÀrna till nÄgot beskrivande sÄ som anstallningsbevis, och sedan laddar upp den.

  • Du som anvĂ€nder en Iphone eller Ipad kan fĂ„ problem nĂ€r du ska logga in pĂ„ Mina Sidor, Mitt Medlemskap eller om du ska bli medlem.
    Du kan behöva uppdatera till en nyare version av operativsystemet IOS om det Àr möjligt pÄ din enhet, eller anvÀnda en annan enhet för att kunna logga in pÄ e-tjÀnsten.

    Surfar du med webblÀsaren Safari?
    Om du surfar med Safari kan du bara signera 5 gÄnger i samma session. Detta Àr en sÀkerhetsÄtgÀrd i Apples operativsystem.

    Om du har instÀllningen SpÄra inte mellan webbplatser kan du inte signera alls. DÄ behöver du Àndra i instÀllningarna för Safari:
    1.    GÄ in i InstÀllningar
    2.    Klicka pÄ Safari
    3.    Under rubriken Integritet och sÀkerhet avmarkerar du valet "SpÄra inte mellan webbplatser".
    4.    Starta om webblÀsaren.

    Du kan ocksÄ byta till en annan webblÀsare.