Finans- och försäkrings-

branschens a-kassa

Mina Sidor tillfälligt stängt

Tisdagen den 27 september till och med söndagen den 2 oktober byter vi till ett nytt ärendehanteringssystem.

Mellan dessa datum är Mina Sidor stängt och vi har begränsad service. Du kan tidrapportera på måndagen den 26 september och utbetalningen sker som vanligt på torsdagen den 29 september.

Hur påverkar det nya systemet dig som söker ersättning?

Om du söker eller får ersättning från oss kommer alla dina uppgifter att föras över till det nya systemet. Det är när den överföringen sker som vi behöver stänga Mina Sidor. Det innebär att du inte kommer att kunna logga in på Mina Sidor från och med tisdagen den 27 september fram till och med söndagen den 2 oktober.

Det tar längre tid att få svar på meddelanden

Om du skickar ett meddelande till oss den 26 september innan Mina Sidor stängs ber vi dig ha överseende med att det kommer ta längre tid innan du får svar från oss.

Du får längre tid på dig att göra dina uppgifter

Om du får ett meddelande om att du har uppgifter att göra på din att-göra lista före stängning kommer du att få en extra vecka på dig att komplettera ditt ärende.

Den 3 oktober är Mina Sidor i gång igen

Från och med den 3 oktober kan du logga in på Mina Sidor igen och sköta dina ärenden som vanligt.

Om du behöver kontakta oss när Mina Sidor är stängt kan du kontakta oss under följande tider:

Tisdag 27/9 mellan 09.00-16.00

Onsdag 28/9 mellan 09.00-16.00

Torsdag 29/9 mellan 09.00-14.00

Fredag 30/9 mellan 09.00-12.00

Lunchstängt varje dag mellan 12.00-13.00

Observera att vi kan svara på frågor men har inte möjlighet att göra ändringar och uppdateringar i ditt ärende. Det kan vi göra först när Mina Sidor har öppnat igen.

 Samma system för alla a-kassor

Det nya ärendehanteringssystemet är utvecklat tillsammans med alla Sveriges 24 a-kassor och alla a-kassor kommer att införa det under hösten och vintern.